När Amir B. klagade på att sitt foto för utländskt passbild inte godkändes, framställde han inte hela sanningen. Hela familjen fotograferades i september och först två månader senare åkte de till konsulatet för att lämna in sina ansökningar. Väl där tycktes det att bilden var lite för mjuk i kontrasten, men för övrigt inget fel på bilden. (detta enligt hans utsago) Han skaffar ny bild på plats och allt funkar bra. Övriga i familjen, (fru och barn har inga problem med sina bilder) Han vänder sig till den som tagit fotot, som beklagar det hela och betalar tillbaka beloppet han betalt för sina foton.
Han har alltså haft två månader på sig att klaga om han tyckt att bilden inte uppfyllt måttet/gillandet av fotot, när övriga i familjen inte klagat. Varför åker han då med ett foto om han inte är nöjd? Han kunde ju tagit chansen att få nytagna bilder istället om han sagt något till den som tog bilderna, det hade ju inte varit några problem.
I stället använder han sig av att klaga offentligt på ett sätt, där det är svårt för den som blir uthängd att kunna bemöta och försvara sig på inlägget. Hur tänker karln?
(kommentar kan lämnas inom fjorton dagar, sedan stängs fältet)
Kommentarsfältet stängt!